خانه > بلاگ > نمایش مطلب

اندروید ۱۴ مجهز به اتصال ماهواره ایی خواهد بود.

خبر


به نظر می‌رسد گوگل به دنبال اضافه کردن قابلیت ارتباط و اتصال ماهواره‌ای در اندروید ۱۴ باشد. در سال ۲۰۲۲ بود که Space-X و T-Mobile اعلام کردند که قصد تولید گوشی‌های هوشمندی را دارند که قابلیت اتصال ماهواره‌ایی خواهد داشت؛ و حالا جدیدترین خبر منتشر شده از اندروید ورژن ۱۴ این بود که امکان این اتفاق را فراهم خواهد کرد.

تیم اندروید در حال طراحی سیستمی برای پشتیبانی اتصال ماهواره‌ایی در بروزرسانی جدید اندروید، یعنی اندروید ۱۴ است، که این بروزرسانی احتمالاً در اواخر سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد. احتمالا تا الان این سوال برای شما پیش آمده که اتصال ماهواره‌ایی چیست و چه برتری نسبت به اتصالاتی که در حال حاضر از آنها بهره می‌بریم دارد؟

 تماس‌ها و ارتباطات الان ما از طریق دکل‌های مخابراتی انجام می‌شود، که اگر در نقطه‌ایی باشیم که دکل مخابرات در نزدیکی ما نباشد توانایی برقراری ارتباط از طریق موبایل از ما گرفته می‌شود. در نقطه مقابل برای اتصال ماهواره‌ایی نیازی به دکل‌ مخابراتی وجود ندارد و ارتباط از طریق ماهواره‌هایی که در سرتاسر کره زمین قرار دارند انجام می‌گیرد. در حال حاضر برای مثال iPhone 14 از این سرویس برای برقراری ارتباطات در سیستم‌های اضطراری خود استفاده می‌کند.

هیروشی لاکهایمر ، مدیر ارشد ارتباطات شرکت گوگل اعلام کرد که تجربه کاربری استفاده از این سیستم با اتصالات 5G یا LTE عادی متفاوت خواهد بود؛ این تفاوت در سرعت، قدرت اتصال و حتی زمان تعامل خود را نشان خواهد داد. همچنین به گفته ایلان ماسک، اتصال ماهواره‌ایی توانایی ساپورت هزار تا ۲ هزار تماس صوتی و تا ۱۰۰ هزار پیام را به صورت همزمان خواهد داشت؛ که این مقدار بسته به طول پیام‌ها متفاوت خواهد بود. اتصال ماهواره‌ایی علاوه بر نیاز به نرم‌افزار مناسب، به سخت‌افزار مناسب نیز نیاز دارد. سخت افزار مناسب این کار گوشی‌های جدید شرکت سامسونگ و گوگل خواهند بود.

این خبر نوید اتفاقات خوبی را هم برای مردم عادی و هم تیم‌های امداد و نجات می‌دهد؛ ما هم امیدواریم با انتشار این قابلیت توسط اندروید و در ادامه بقیه سیستم‌عامل ها، ارتباطات جهانی راحت تر شود.

 

تاریخ انتشار : ۳۱ تیر ۱۴۰۲

#خبر #تکنولوژی