خانه > بلاگ > نمایش مطلب

کنسول دستی لنوو هم معرفی شد!

خبر


شرکت لنوو یکی از شناخته شده‌ترین شرکت‌های سازنده لپ‌تاپ در دنیاست. این شرکت در روز جمعه دیروز یعنی یکم سپتامبر اولین کنسول دستی خود را تحت عنوان Legion Go معرفی کرد.


این کنسول دستی در طی مراسم Internationale FunkAusstellung Berlin یا به اختصار IFA معرفی شد. سیستم عامل این دستگاه ویندوز ۱۱ سری نسخه هوم است و دارای یک صفحه نمایش ۸.۸ اینچ QHD با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز است. این کنسول همچنین از پردازنده قدرتمند AMD Ryzen Z1 نیز بهره‌مند است که برای اجرای بسیار از بازی‌هایی که تا به امروز منتشر شده بسیار کافی است. این دستگاه برای رقابت با کنسول‌های دستی تحت سیستم عامل ویندوز همانند Asus ROG Ally، Nintendo Switch و Steam Deck ساخته شده است.

این کنسول با اپلیکیشن مخصوص لنوو یعنی Legion Space کارمی‌کند و در همراه با کنسول ۳ ماه اشتراک رایگان Game Pass Ultimate را ارائه می‌دهد. صفحه نمایش ۸.۸ اینچ این کنسول با نسبت تصویر 16:10 قادر به پشتیبانی از لمس ۱۰ نقطه‌ای است با حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت نوری است. کنترلر‌های جداشونده بوده و صفحه نمایش می‌تواند بر روی یک پایه قرار گرفته تا کاربر بدون نیاز به تحمل وزن صفحه نمایش از استفاده از کنسول نهایت لذت را ببرد.

لنوو برای مدیرت حرارت دستگاه از یک فن ۷۹ پره‌ای همراه با پلیمر کریستال مایع بر روی تراشه استفاده کرده است که حرارت دستگاه را بسیار پایین نگه می‌دارد. پردازنده گرافیکی همراه با پردازنده مرکزی است و AMD RDNA Graphics نامگذاری می‌شود.

گزینه های اتصال در Lenovo Legion Go شامل دو پورت USB-Type C است که از USB 4.0، DisplayPort 1.4 و Power Delivery 3.0 پشتیبانی می کند. این کنسول دستی همچنین دارای اسلات کارت microSD، درگاه AUX، Wi-Fi 6E و بلوتوث ۵.۲ است. این دستگاه دارای دو بلندگو با خروجی ۲ وات و میکروفون دو آرایه است.

Lenovo Legion Go همراه با یک شارژر ۶۵ واتی عرضه می‌شود. این باتری دو سلولی ۴۹.۲ وات ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع پشتیبانی می کند. فناوری شارژ سریع داخلی تنها در ۳۰ دقیقه باتری را از ۰ تا ۷۰ درصد پر می کند. 


تاریخ انتشار : ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
#خبر #تکنولوژی