خانه > بلاگ > نمایش مطلب

هوش مصنوعی گوگل قادر به تولید خبر و مصاحبه با افراد است

خبر


گوگل با بررسی هوش مصنوعی، در تلاش برای ایجاد یک ابزار برای نوشتن مقالات خبری است. این ویژگی جدید همانند یک خبرنگار تمام عیار قادر به مصاحبه با افراد و ایجاد متن‌های خبری است. این خبر توسط ناشرانی گم نام منتشر شده و به گفته این افراد، گوگل جلسه‌ای نیز با خبرگزاری‌های بزرگ دنیا برای استفاده از این محصول داشته است.

این ابزارهای هوش مصنوعی می توانند در هر زمینه خبری به روزنامه‌نگاران برای عناوین یا سبک های مختلف نوشتاری کمک کنند. با به کارگیری این ابزار سازمان‌های خبری حالا تولیداتی بیشتر و دقیق‌تری خواهند داشت. البته طبق این مقاله منتشر شده به نظر می‌رسد، این ایده در اولین مراحل برسی قرار دارد.

برخی از مدیران این سازمان‌ها با ابراز نگرانی از این سیستم، آن را ناامن توصیف کردند. با این حال به نظر می‌رسد مذاکره‌ کنندگان گوگل اطمینان دادند که هوش مصنوعی نه قادر و نه قصد تصاحب نقش اصلی خبرنگاران و مقاله نویسان دارد، و تنها همانند یک ابزار برای تولیدات بیشتر و کارآمد‌تر می‌توان از آن استفاده کرد. به نظر می‌رسد گوگل توانسته با خبر گذاری‌های بزرگی همانند : نیویورک تایمز، واشنگتون پست و رویترز مذاکره کند، اما هیچ متن یا مقاله کاملی از صحت و مکالمات این ادعا در درسترس قرار نگرفته است.

این خبر چند روز پس از اعلام همکاری اسوسیتد پرس با مالک و سازنده چت جی‌بی‌تی (Chat GPT) منتشر شد. در این خبر ذکر شده که اسوسیتد پرس قصد همکاری و استفاده از هوش مصنوعی را در تولیدت خبری خود را دارد و می‌خواهد از هوش مصنوعی برای تولیدات بهتر و باکیفیت‌تر استفاده کند.

با اینکه برخی از خبر گذاری‌های کوچک، پیش‌تر از ابزار هوش مصنوعی برای تولیدات مطالب خود استفاده کرده بودند، همچنان چالش‌های بسیاری بر سر راه تطبیق این فناوری با رسانه‌هاست به نظر می‌رسد در برخی موارد ممکن است هوش مصنوعی اطلاعات نادرست را منتشر کند تا واقعیت. در نهایت می‌توان گفت سرنوشت رسانه‌های خبری به نتیجه این جلسه گوگل بر می‌گردد.

  

 

تاریخ انتشار : ۳ تیر ۱۴۰۲

#خبر #تکنولوژی