خانه > بلاگ > نمایش مطلب

تغییر نام توییتر به X توسط ایلان ماسک

خبر


به تازگی مالک جدید توییتر یعنی آقای ایلان ماسک نام تجاری این شبکه اجتماعی را به واژه لاتین «X» تغییر داده است. این در حالی است که پس اینکه آقای ایلان ماسک مالک توییتر شد، این شبکه اجتماعی حواشی بسیار زیادی را تجربه کرده است.

آقای ماسک در روز جمعه ادعا داشتند که این پلتفرم اجتماعی به سطح جدیدی دست پیداکرده است و بیش از ۵۴۰ میلیون کاربر ماهانه دارد. اما این درحالی است که طبق یک گزارش در ماه می سال ۲۰۲۲، توییتر تنها ۲۲۹ میلیون کاربر فعال داشت. این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۰۶ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد اما یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۷ محبوبیت این شبکه اجتماعی به اوج خودش رسید. اقای ایلان ماسک در نوامبر سال ۲۰۲۲ این شبکه اجتماعی را تصاحب کرد و از آن زمان تا به امروز تغییرات بسیار زیادی در این شبکه اجتماعی محبوب ایجاد کرد که در نهایت باعث بی‌ثباتی این اپلیکیشن و دور شدن از ریشه‌های اصلی آن شد.

آقای ماسک همچنین پس از تصاحب این شرکت، بیش از ۵۰ درصد کارمندان این شرکت را اخراج کرد. حال این تغییر نام مُهر پایانی این است که به همه دنیا نشان دهد، این توییتر همان توییتری نیست که به یاد می‌آوریم.

حال برای استفاده از این اپلیکیشن و شبکه اجتماعی شما باید از سیستم عامل‌های iOS و Android اپلیکیشن «X» را دانلود کنید. البته همچنان فایل دانلود این اپلیکیشن با عنوان «Twitter 10.1.0-beta.1» شناخته می‌شود. در سیستم‌ عامل اندروید نیز گزینه توییت به واژه «POST» تغییر پیدا کرده است.

فروپاشی توییتر می‌تواند خبر خوبی برای رقیب این شبکه اجتماعی یعنی تردز «Threads» باشد. چرا که این شبکه اجتماعی که نیز در ابتدای کار، کاربران بی‌شماری داشته است حال پس از گذشت تقریباً یک ماه، بیش از نیمی از کاربران فعال خود را از دست داده است. در نهایت در این رقابتیست که هیچ کدام از طرفین، توجهی به خواسته کاربران ندارند و مشخص نیست در نهایت کدام یک از طرفین پیروز می‌شوند. نظر شما در این باره چیست؟

 

 

تاریخ انتشار : ۳۱ تیر ۱۴۰۲

#خبر #تکنولوژی