خانه > بلاگ > نمایش مطلب

مک‌بوک‌ و مک‌های اپل تا سال ۲۰۲۶ به صفحه نمایش OLED مجهز نخواهند شد

خبر


همانطور که می‌دانید صفحه نمایش‌‌های رتینا از اپل یکی از محبوب‌ترین صفحه‌ نمایش‌ها به دلیل کیفیت و طبیعی بودن رنگ است. با این حال به نظر می‌رسد مک‌ها و مک‌بوک اپل تا سال ۲۰۲۶ به نمایشگر‌های «OLED» مجهز نخواهد شد.

به نظر می‌رسد این مشکل نبود فضای کافی برای تولید محصولاتی با نمایشگر OLED به خصوص «مک‌بوک‌ها» هستند. اپل در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان و توسعه دهندگان فناوری در دنیاست و با این حال به نظر می‌رسد در اعمال برخی از فناوری‌های روز دنیا کمی محافظه کار است.

البته آیفون و ساعت‌‌های این شرکت مدتیست که به فناوری OLED مجهز شده اما این حال در برابر نمایشگر‌های شرکت رقیب همانند سامسونگ حرفی‌ برای گفتن ندارد. صفحه نمایش یا نمایشگر رتینا (Retina) در حال حاضر یکی از بی‌نظیر‌ترین نمایشگر‌هاییست که در بین دیگر نمایشگر‌های لپ‌تاپ‌های مشاهده می‌کنید.

این صفحه نمایش رنگ‌ها را در بهترین حالت ممکن برای شما به نمایش می‌گذارد و درعین حال از فناوری بهره می‌برد که مانع آسیب‌های شدید چشمی می‌شود.

حال به نظر می‌رسد اپل قصد دارد آیپد‌ها و مک‌بوک‌ها را نیز به صفحه نمایش OLED مجهز کند. نمایشگر‌های OLED دارای دامنه رنگ وسیع‌تری هستند و عمق رنگ‌هارا بهتر نمایان می‌کنند؛ همچنین این نمایشگر‌ها از قابلیت HDR نیز پشتیبانی می‌کنند.

گزارش شده که اپل در حال کار برای ساخت یک صفحه نمایش ۱۳.۴ اینچی OLED برای مدل مک‌بوک ایر «MacBook Air» بوده‌است. این اطلاعات از آنالیزور صفحه نمایش، راس یانگ بدست رسیده ک می‌گوید مدل جدید مک در سایز کوچکتر در مقایسه با مدل فعلی که ۱۳.۶ اینچ است روانه بازار خواهد شد.

 از آنجا که مک‌بوک‌پرو تا سال ۲۰۲۶ به صفحه نمایش OLED مجهز نخواهد شد، منابع اپل قصد دارند تمرکز خود را بر روی مجهز کردن تبلت‌ها به این نوع صفحه نمایش بگذارند. در دسامبر سال گذشته یانگ گفته‌بود که سازنده‌های آیفون قصد دارند مک‌بوک‌ایر را با صفحه نمایش‌ ۱۱.۱ اینچی و آیپد‌پرو «iPad Pro» را با صفحه نمایش ۱۳ اینچی مجهز به OLED را در سال ۲۰۲۴ روانه بازار کنند؛ که این اتفاق دور از دسترس به نظر نمی‌رسد.

باید دید این شایعات تا چه درست هستند، آیا اپل از صفحه نمایش جذاب رتینای خود دل می‌کند و مک‌هایش را به OLED مجهز می‌کند یا اینکه همچنان علاقه خود به خاص بودن را حفظ و طرفدارانش را بیشتر در انتظار می‌گذارد؟

 

 

تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ۱۴۰۲

#خبر #تکنولوژی