خانه > بلاگ > نمایش مطلب

اپل تا سال ۲۰۲۶ مک‌بوک‌های خود را با دو صفحه نمایش تمام لمسی عرضه می‌کند.

خبر


به نقل از خبر گزاری رسمی Business Korea اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ مک‌بوک‌هایی با دو صفحه نمایش تمام لمسی و به احتمال بسیار با کیفیت OLED عرضه کند. طبق این گزارش باید نهایتاً تا ۳ سال دیگر منتظر مک‌بوک‌های تمام لمس و تاشو اپل باشیم. فناوری دو صفحه نمایش لمسی تمام لمس را پیشتر در لپ‌تاپ‌های Lenovo Yoga i9 و دیگر لپ‌تاپ‌ها این چنینی مشاهده کرده بودیم. اما با عرضه این محصول و با استفاده از تغییرات منحصر به فردی که اپل در محصولات خود اعمال می‌کند در نهایت می‌تواند در گسترش این فناوری کمک بسیار زیادی کند، تا جایی که ممکن است این مدل از لپ‌تاپ‌ها جای لپ‌تاپ‌های امروزی را به صورت کامل بگیرد.

هدف اصلی طراحی تاشو، محافظت از صفحه نمایش‌ها و سخت افزار لپ‌تاپ عنوان شده است. این روش ساده و کارآمد نشان داده که می‌تواند در هنگام وارد شدن ضربه یا سقوط، از دستگاه به خوبی محفاظت کند. این نوع صفحه نمایش مورد انتظار برای لپتاپ‌های آینده اپل ممکن است از سری صفحه نمایش‌های سامسونگ و ال‌جی نشأت گرفته شده باشد. هنوز بازه زمانی دقیقی برای انتشار این مدل‌های مک‌بوک اعلام نشده است و تاریخ حدودی عرضه آن ۲۰۲۶ در نظر گرفته شده است.

 طبق آخرین گزارشات، اپل در حال مذاکره با تامین ‌کنندگان منابع سامسونگ و ال‌جی برای طراحی لپتاپ‌های تاشو‌ی خود است. انتظار می‌رود ورود اپل به بازار صفحه نمایش‌های تاشو، صنعت بی‌حوصله صفحه نمایش‌ها را دوباره سرزنده کند. شرکت‌های کره‌ایی در راستای بهبود بازار پنل‌های تاشو برای دستگاه‌های هوشمند فناوری اطلاعات، برنامه‌های توسعه و تولید پنل‌های OLED تاشو برای لپتاپ‌ها را پیش می‌برند.

 کمپانی‌هایی مانند ایسوس و لنووو در حال حاضر برخی لپتاپ‌های خود را به این ویژگی مجهز کرده‌اند. منابع سامسونگ خبر از سرمایه‌گذاری عظیمی بر روی نسل ۸.۶ صفحه نمایش‌های OLED داده‌اند؛ در طرف دیگر هم ال‌جی اخیراً خبری را مبنی بر تولید صفحه نمایش‌های OLED تاشو در سایز‌های متوسط منتشر کرده است. در همین حین اپل در حال آماده‌سازی برای انتشار آیفون و آیپد‌های تاشو نیز هست.

در حال حاضر ایسوس و لنووو پیشرو‌های این زمینه هستند و باید منتظر انتشار مک‌بوک‌های جدید اپل باشیم تا ببینیم باز هم اپل قادر به سنگین کردن وزنه خود در بازار خواهد بود یا خیر؟!

 

 

 


تاریخ انتشار : ۱۹ تیر ۱۴۰۲