خانه > بلاگ > نمایش مطلب

شایعه یا حقیقت؟ اپل به دنبال ساخت موبایل‌هایی با صفحه نمایش رول شونده است.

خبر


طبق گزارشی به نظر می‌رسد اپل در سال ۲۰۲۲ پتنتی به ثبت رسانده که نشان می‌دهد به دنبال ساخت دستگاه‌های با صفحه نمایش رولی است. در نهایت شاید امسال یا حتی در چند سال آینده شاهد آیفون‌، آیپد و حتی مک‌بوک‌هایی با استفاده از این فناوری باشیم.

در عصر پیشرفت روز‌افزون تکنولوژی هستیم و روزانه اخبار زیادی درباره دستاورد‌های گوناگون بدست ما می‌رسد. در میان این همه اتفاقات جالب،‌ خبری به دست ما رسیده که جالب و هیجان انگیز است. حتما درباره گوشی، تبلت یا حتی لپتاپ‌های تاشو شنیده‌اید؛ ویژگی بسیار جالبی است. اما اگر به شما بگوییم قرار است همه این دستگاه‌هارا به می‌توانید صورت پیچیده و رول شده در جیب خود داشته باشید، آن زمان چه واکنشی خواهید داشت؟ اطلاعاتی از کارمندان اپل به صورت مخفیانه درز پیدا کرده که خبر از طراحی رولی آیفون‌های نسل بعد را می‌دهد. اپل که رد پای سامسونگ و گوگل را در ساخت گوشی‌های تاشو دنبال می کرد، به دنبال فناوری تازه‌ایی رفته؛ گوشی‌هایی که مانند یک برگه کاغذ پیچیده می‌شوند.

پَتنت‌های اخیر اپل نیز به این شایعه قوت بیشتری بخشیده. طبق این گزارش، صفحه نمایش شامل یک لایه محافظ شفاف و احتمالا از جنس شیشه بسیار نازک برای کمک به تسهیل فرآیند جمع‌شدن صفحه نمایش طراحی می‌شود. ممکن است صفحه نمایش به گونه‌ایی ساخته‌شود که وقتی نمایشگر جمع می‌شود، فشاری به لبه بیرونی ناحیه‌ی شیشه‌ایی اعمال کند. این حرکت برای جلوگیری از آسیب دیدن صفحه نمایش هنگام جمع شدن در نظر گرفته شده.

اپل تا این لحظه واکنش رسمی به این شایعات مبنی بر تایید یا تکذیب آن نداده، که البته با توجه به علاقه همیشگی کمپانی اپل به خاص بودن، این احتمال وجود دارد که این شایعات در آینده تایید شوند. با این حال آیفون‌های رول‌شونده چندان دور از ذهن نیستند؛ اخیراً ال‌‌جی تلویزیون رولی خود را روانه بازار کرده، اتفاقی که به ما می‌گوید این تکنولوژی دست‌یافتنی است. همچنین TCL در سال ۲۰۲۰ طرحی با عنوان گوشی‌ رولی را منتشر کرد، در آن طرح با زدن یک دکمه گوشی باز یا بسته می‌شد. طرح قدیمی TCL با طرحی که اخیرا از اپل دیدیم بسیار متفاوت است.

در هفته‌های گذشته خبر‌هایی مبنی بر تاشو شدن لپتاپ‌ها و آیپد‌های اپل نیز منتشر شد که در پی آن منتظر خبر تاشو شدن آیفون‌ها بودیم، اما خبری که در نهایت درباره‌ی آیفون‌ها منتشر شد غافلگیرمان کرد.

 

 

تاریخ انتشار : ۲۶ تیر ۱۴۰۲

#خبر #تکنولوژی